Boc, despre centura de sud a Clujului – „Această centură face parte din rețeaua drumurilor naționale. De aceea trebuie făcută de guvern”


Primarul Municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, susține că realizarea centurii de sud a Clujului (traseul Gilău – Florești – Făget – Apahida) presupune investiții foarte mari pe care bugetul local nu le poate suporta, informează Ziua de Cluj. Boc susține că este de datoria Guvernului să finanțeze această investiție, deoarece centura face parte din rețeaua drumurilor naționale.

„Revin la obligația de nivel zero a Guvernului, această centură metropolitană a Clujului, de la nodul de autostradă de la Gilău, pe malul Someșului 8,3 km, până la sensul giratoriu de la Cora, de acolo este un pasaj suprateran peste DN1 până la strada Bucium, la capătul liniei de tramvai din Mănăștur. De acolo începe centura de sud a Clujului, prin Făget, traversează Calea Turzii, prin spate la Iulius Mall și Selgros și iese la Apahida și se conturează legătura cu centura ocolitoare. Am reușit măcar să o includem în finanțarea pe fonduri europene 2016 – 2020, dar nu este neimportant pentru Cluj dacă încep lucrările în 2019 sau în 2020, sau le încep în 2017. De aceea șansa unui guvern care să cunoască problemele Transilvaniei, șansa unui guvern cu un premier care este din zonă este să înțeleagă că această centură este vitală. Această centură va avea legături cu strada Câmpului, cu străzile din cartierele Bună Ziua, cu partea din Gheorgheni. Vor fi intrări și ieșiri. Această centură face parte din rețeaua drumurilor naționale. De aceea trebuie făcută de guvern”, a declarat primarul Emil Boc, potrivit sursei citate.

Investiția pentru realizarea acestei centuri se ridică la valoarea de aproximativ 150 de milioane de euro. Această sumă nu poate fi acoperită din bugetul local deoarece, conform spuselor primarului, Clujul va primi mult mai puțini bani de la UE pentru proiectele de infrastructură pentru următorii ani.

De asemenea, Emil Boc se plânge și de faptul că deși Clujul se află pe locul 5 în ceea ce privește contribuția la bugetul național, când vine vorba să primească înapoi bani de la nivelul național, ocupă doar locul 34.

„Am avut argumente cât am fost la guvernare să spun ”Clujul nu trebuie să cerșească niciodată niciun leu, ci trebuie doar să primească doar o bună parte din ceea ce i se cuvine”. La fel și în această perioadă, 2016 – 2020, Clujul nu trebuie să fie avantajat, dar trebuie doar să i se recunoască locul pe care îl are la producerea prosperității naționale și să se întoarcă la Cluj banii pentru a putea produce mult pentru țară să se rezolve problemele care țin de competență locală sau județeană. E pe locul 5 la contribuția la bugetul național și pe locul 34 la bani veniți înapoi. Din nefericire în ultimii 4 ani nu s-a terminat un milimetru de autostradă sau de centură ocolitoare în această zonă, pentru a ne ajuta să decongestionăm traficul. Guvernele PSD nu au pus accentul necesar pe investiții. Au investit mai mult în consum pentru a-și câștiga imagine publică. Consumul este foarte important, dar trebuie susținut din spate de investiții și de locuri de muncă”.

Realizarea acestei centuri ar conduce la decongestionarea traficului din zona municipiului. Potrivit spuselor lui Boc, peste 66.000 de maşini intră şi ies zilnic din Cluj-Napoca. Traficul dinspre Florești spre Cluj (și invers) le dă mari bătăi de cap floreștenilor care pierd ore semnificative așteptând la cozi interminabile.

Sursă foto: localnic Florești

Sursă foto: localnic Florești

 

Leave a Reply

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close