Traficul din Florești, mai aglomerat ca la București. Flaviu Udrea, candidatul USR+ARI la Primăria Florești are soluții.

Produs de Napobit SRL, la comanda USR – Organizația Județeană Cluj, Cod mandatar financiar: 21240009

Zeci de mii de mașini și câteva ore bune de stat în trafic. Așa arată zilnic soșeaua care leagă Florești de Cluj. Candidatul Alianței USR+ARI la Primăria Florești, Flaviu Udrea, știe ce trebuie făcut pentru decongestionarea traficului în cea mai mare comună din România.

Noi drumuri de legătură cu Cluj-Napoca și între microcartierele Floreștiului

Floreștiul are nevoie de șosele noi care să lege comuna de Cluj-Napoca. Asta înseamnă nu doar finalizarea Centurii metropolitane, dar și drumuri noi în interiorul comunei, care să preia din fluxul rutier de pe strada Avram Iancu și să îl direcționeze spre Cluj, pe rute ocolitoare.

Aceste noi șosele vor fluidiza traficul, vor ajuta la deblocarea străzilor din microcartierele Floreștiului și la realizarea de noi legături rutiere. Un exemplu concret e realizarea drumul de legătură dintre str. Valea Gârbăului și Drumul Sf. Ioan. În plus, este nevoie de crearea de sensuri unice în interiorul microcartierelor și de optimizarea intersecțiilor prin construirea de noi sensuri giratorii”, spune Flaviu Udrea.

Transport public de calitate și implementarea transportului de noapte

Suplimentarea autobuzelor pe linia Florești-Cluj, în special la orele de vârf, dimineața și seara, este imperios necesară pentru stoparea haosului din trafic. De asemenea, este nevoie de crearea de stații suplimentare și de deschiderea de noi trasee între Florești și Cluj și între Florești, Tăuți și Luna de Sus.

Mulți floreșteni ar lăsa mașina personală acasă și ar merge în Cluj cu autobuzul, dacă aceasta ar fi o alternativă viabilă. Un program bine pus la punct pe ruta Florești – Cluj, autobuze noi, mai multe, mai curate, reprezintă soluții nu doar mai accesibile pentru oameni, dar și mai puțin poluante pentru mediu”, transmite Flaviu Udrea.

O componentă subdimensionată a transportului public în Florești este transportul de noapte restricționat după ora 22:00 și cu infrastructură deficitară. Soluția este simplă: prelungirea orarului și modificarea parcursului liniei care deservește ruta Florești-Cluj.

Transport școlar Florești – Cluj-Napoca

Elevii care învață în Cluj au nevoie să ajungă în siguranță la școală și înapoi acasă. Așa cum se întâmplă și în alte localități din țară, primăria poate încheia un contract de prestări servicii pentru transportul școlar.

Piste de biciclete pe malurile Someșului

Alianța USR+ARI propune construirea unui ”culoar verde” Florești-Cluj, o rețea de piste pentru biciclete, care sa unească microcartierele din Florești. Folosirea bicicletelor va decongestiona traficul zilnic înspre și dinspre Cluj-Napoca. Mai mult, aceste piste pot fi folosite și ca loc de promenadă sau pentru activități sportive.

Creșterea parcului de biciclete în Florești duce și la nevoia de depozitare sigură a acestora în proximitatea locuinței. Alianța USR+ARI propune achiziția a 3 module de parcări securizate pentru biciclete, cu o capacitate de 50 locuri/modul, și amplasarea lor pe domeniul public al comunei Florești (lângă complexul sportiv de pe strada Someșului, în curtea primăriei și în parcarea publică din cartierul Cetatea Fetei).

Realizarea de pasaje subterane pentru pietoni

În ultimii cinci ani, numărul accidentelor rutiere în care au fost răniți pietoni a crescut îngrijorător din cauza traficului tot mai aglomerat.

Cred că e necesară execuția unor pasaje pietonale subterane care să traverseze strada Avram Iancu, cea mai circulată din Florești. USR a propus deja executarea unui studiu de fezabilitate pentru execuția a două pasaje subterane în zona străzii Someșului și în zona primăriei”, a precizat candidatul Alianței Uniți pentru Florești USR+ARI, Flaviu Udrea.

Distribuie articolul

Lasă un comentariu