Proiectul Centurii Metropolitane Cluj-Napoca a fost deblocat


Emil Boc, primarul Muncipiului Cluj-Napoca, anunță că au fost obținute avizul și aprobarea de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru a putea demara studiul de fezabilitate, planul urbanistic zonal și detaliile tehnice necesare în vederea autorizării Centurii Metropolitane.

Astfel, în ședința Consiliului Local de ieri, 28 noiembrie 2017, au fost aprobate două proiecte importante în acest sens:

  • acordul de asociere între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și unitățile administrativ-teritoriale pe raza cărora se va realiza centura: municipiul Cluj-Napoca și comunele Gilău, Apahida și Florești;
  • aprobarea protocolului de asociere între aceste unități administrativ-teritoriale pe raza cărora va trece centura. După municipiul Cluj-Napoca, în perioada imediat următoare, acest protocol va fi aprobat și în consiliile locale din Florești, Gilău și Apahida.

„Potrivit graficului stabilit de comun acord și prevăzut în protocolul de colaborare cu Ministerul Transporturilor, autoritățile locale vor avea la dispoziție doi ani de zile pentru parcurgerea acestei etape privind realizarea studiului de fezabilitate, a PUZ-ului și a detaliilor tehnice pentru autorizarea lucrărilor (DTAC). Această etapă este foarte grea și consistentă.

Concret, pașii care trebuie urmați în acești doi ani presupun următoarele: achiziție consultanță, realizarea licitației pentru realizarea SF, PUZ și DTAC, semnare contract pentru aceste elemente, realizarea propriu-zisă a SF, PUZ și DTAC”, a transmis Boc.

Centura metropolitană are o lungime de 38 de kilometri și o alocare financiară de 150 de milioane de euro. Pentru început, cheltuielile legate de realizarea documentației tehnice vor fi suportate de Primăria Cluj-Napoca împreună cu celelalte comune (Gilău, Apahida și Florești), urmând ca, mai apoi, să existe posibilitatea ca acești bani să fie rambursați.

Cel puțin 15 sub-etape în demararea proiectului

Potrivit edilului din Cluj-Napoca, etapa mai sus amintită va fi împărțită în cel puțin 15 sub-etape care presupun:

  • studii geo, studii topo, stabilire culoar de expropiere cu proprietarii,
  • stabilirea variantelor de traseu, aprobare interimară a traseului de către CNAIR,
  • obținerea avizelor de la mai multe entități: mediu, ape, păduri, Transgaz, gaz, Transelectrica, Electrica, Compania de apă Someș, telefonie, monumente, Inspectoratul de stat în construcții, sănătate publică, CFR și CNAIR.

După aceea trebuie aprobat PUZ-ul în Consiliul Județean Cluj. După ce se parcurg aceste etape, urmează aprobarea în cadrul comisiei tehnice a CNAIR și pregătirea autorizației de construire care trebuie predată până în 31 decembrie 2019 Ministerului Transporturilor pentru ca acesta, în perioada 2020-2023, să realizeze licitația și execuția propriu-zisă a centurii metropolitane.

Dacă toate aceste etape vor fi respectate în termenele rezonabile prevăzute, sunt șanse reale ca această centură să se realizeze la termenul stabilit.

Leave a Reply

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close